Höjdpunkter från Guld-, silver-, och klockmässan i Finland

Vi på NSG försöker att varje år närvara på branschmässor där vi blir tillgängliga för våra kunder men även leverantörer i branschen. En av de mässorna är GSW- Gold, Silver & Watch, finska motsvarighet till JEWA. Förra året blev mässan inställd och efter några utmanande år med pandemi blev årets mässa en tillställning med ökad närvaro av både utställare och besökare.

Enligt mässans arrangör är GSW förnyad både till innehåll och utseende, men målet och målgruppen är samma som tidigare. Antalet utställare var större än tidigare år, och på programmet fanns det mini-seminarier, infotillfällen samt värdering av smycken och klockor.

På GSW-mässan deltog 33 utställare under de två dagarna evenemanget pågick, och ungefär 200 besökare samlades. Bland de framträdande företagen fanns svenska företag som Gemma och Svedbom, tillsammans med flera finska leverantörer som Jalometallitukku Bergman, Kaskimati Oy, Sar machine och andra.

Under lördagen hade vi en ökning av besökare som visade intresse för vårt kommande kontor i Helsingfors och utforskade vårt utökade sortiment. Produkten som drog mest uppmärksamhet var fotoboxen Smart Dome 360. Guldsmederna uppskattade möjligheten att prova den och upptäcka dess användarvänlighet.

Som ni kanske redan vet, gillar vi på NSG att inkludera några lekfulla element i våra evenemang, och det var inte annorlunda denna gång då besökarna fick gissa vikten på silver. Detta blev uppskattat av våra besökare.

”Det är vår första gång på GSW-mässan och det är roligt att träffa kunderna och prata med dem. De var nyfikna på vårt kommande kontor i Finland och vi hoppas att vi få träffa ännu flera när vi öppnar.”

På kvällen var det fest för de partysugna kollegor och utställare. Det bjöds på mat, musik och dans. Även denna gång sponsrade NSG via Blue Circle med drink till alla gäster.